Autószerviz a 17. kerületben.

Márkafüggetlen autószerviz 2001 óta a 17. kerületben. tovább »

Futóműjavítás

Szervizünk vállal teljeskörű futóműjavítást, futóműállítást. tovább »

Fékjavítás

Teljeskörű fékjavítás. Fékhatás mérés, gépi diagnosztika. tovább »

Olajcsere - Időszakos szerviz

Szervizünkben olajcsere akár azonnal lehetséges. Levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő csere. tovább »

Kuplung csere

Szervizünkben vállalunk kuplung cserét. tovább »

Vezérműszíj csere

Szervizünkben vállalunk vezérműszíj cserét. tovább »

Autóklíma

Szervizünkben vállalunk autóklíma töltést, tisztítást, javítást. tovább »

Hívjon minket most!

Elérhetőségünk: 0620-617-1717 - email: sebokgumikft@gmail.com tovább »

 

Fékbetét

Fékbetét

A fékbetét a fék nélkülözhetetlen szerkezeti eleme, amely nagy súrlódási tényezőjű, különlegesen hő- és kopásálló tulajdonságú anyag. Sokféle alakban állítják elő, a fékbetét lehet lemez, szalag, tábla, tekercs, tárcsa, szegmens, kúp. A gépjárművek esetében megkülönböztetünk dob- és tárcsaféket.
A megfelelő alakú és méretű fékbetétet ragasztással vagy szegecseléssel erősítik a fékpofára. Alapanyagát tekintve azbeszt-, réz- vagy gyapotszövetből sajtolással készül.
Mitől nem csikorog a fékbetét?
Versenyautókban belefér, hogy csikorog a fékbetét, mert ott a kényelmi szempontok sokadlagosak. Utcai autókban viszont a legidegesítőbb zajforrások egyike a megálláskor síró, nyikorgó fékbetét. Mivel nemcsak vasig kopott betétek képesek nyírni az idegeinket.
A megoldás a fékbetétet hordozó vaslemezre ragasztott 0,2 mm körüli vastagságú fólia. Ez a réteg nem a zajt mérsékli, hanem frekvenciáját (rezgésszámát) növeli. Míg 10-12 000 hertzes rezgést fékcsikorgásként hallanánk, ezzel a megoldással 14-15 000 Hz-re emelkedik a frekvencia, amit mi már nem, csak a kutyák hallanak. Ezek a trükkök az elektromos autókban még fontosabbak, mert a hiányzó motorzúgás miatt itt minden egyéb zaj erősebbnek hat.
Fékbetét csere