Autószerviz a 17. kerületben.

Márkafüggetlen autószerviz 2001 óta a 17. kerületben. tovább »

Futóműjavítás

Szervizünk vállal teljeskörű futóműjavítást, futóműállítást. tovább »

Fékjavítás

Teljeskörű fékjavítás. Fékhatás mérés, gépi diagnosztika. tovább »

Olajcsere - Időszakos szerviz

Szervizünkben olajcsere akár azonnal lehetséges. Levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő csere. tovább »

Kuplung csere

Szervizünkben vállalunk kuplung cserét. tovább »

Vezérműszíj csere

Szervizünkben vállalunk vezérműszíj cserét. tovább »

Autóklíma

Szervizünkben vállalunk autóklíma töltést, tisztítást, javítást. tovább »

Hívjon minket most!

Elérhetőségünk: 0620-617-1717 - email: sebokgumikft@gmail.com tovább »

 

Kettős tömegű lendkerék

Kettős tömegű lendkerék

Kettős tömegű lendkerék azért van a gépkocsiban, hogy megakadályozza a motor rángatásának átadását a kuplungon át a hajtásláncnak, és ezzel lehetővé tegye, hogy az autó finoman, rángatás mentesen járjon. Mivel a dízelmotorok kevésbé finoman járnak, több rezgést okoznak és nagyobb a nyomatékuk is, az ilyen autók zömében ma már kettős tömegű lendkerék működik, de egyre több benzines kocsi is ezzel van felszerelve. A kettős tömegű lendkerék cseréje drága mulatság. Ez viszonylag sok gondot okozhat, mert egy kettős tömegű lendkerék cseréje komoly beruházás, még akkor is, ha megelégszünk a viszonylag olcsóbb után gyártottal. A munkadíjjal és az ilyenkor elkerülhetetlen kuplungcserével együtt mindenképpen több százezer forintos váratlan kiadásról van szó.
A kettőstömegű lendkerék kopog, ha baj van
A kettőstömegű lendkerék (angol rövidítéssel DMF – Dual Mass Flywheel) meghibásodása eleinte nem is feltűnő, kisebb koppanás hallható leálláskor, menet közben pedig több a rezgés. A lendkereket egyszerűen megfelezték, a két tömeg közé pedig rezgéscsillapító és rugózó elem került. Ez a szerkezet az egyik oldalon fixen kapcsolódik a főtengelyhez, a másikon pedig közvetlenül a kuplungtárcsához, amely ilyenkor már nem is tartalmaz rezgéscsillapító elemet. A két lendkerék rész egymáshoz képest irányonként 60-60, összesen akár 120 fokkal is képes elmozdulni, azaz valóban csökkenti tudja a motor torziós rezgéseit és az erőátvitel terhelését.
17. kerületi autószerviz vállal kettős tömegű lendkerék cserét.